Arzu Dural GÖK
Kıdemli Üye
SAHNE 1 - SALON 1
Linkte örnek bir salon projesinin ideCAD Mimari 6.2006 versiyonda hazırlanmış cde dosyası
ve projede kullanılan texture'lar bulunmaktadır. Proje yüklendikten sonra materyal listesinde
soru işaretli görünen dokulardan birinin özelliklerine girip hedef dizini ekteki texture'ları
kopyaladığınız klasör olarak gösterdiğinizde tüm texture'lar perspektif penceresinde görünecektir.
Aşağıdaki render'ın alındığı bakış açısı kamera -1 ismiyle perspektif ekranındadır. Perspektif penceresi
üzerinde sağ tuşa tıklayıp, menüden render komutuna girerek default ayarlarla render aldığınızda aynı
resmi elde edebilirsiniz. Tanımlı render ve materyal ayarlarını inceleyip değiştirerek farklı renderlar da
alabilirsiniz.
İlerleyen günlerde bu başlık altında başka örnek çalışmaları da sizlerle paylaşmaya devam edeceğiz.
ÖNEMLİ NOT: Foruma eklediğimiz örnek render projelerinde; perspektif dokulu görüntüde ve render alınca eksik texture çıkmaması için aşağıdaki işlemlerin yapılması gerekmektedir.
Proje açıkken ayarlar menüsünden materyaller komutuna girin. Açılan materyal listesinde bazı materyallerin kırmızı soru işaretli olduğunu
göreceksiniz. Bunlar render'da göremediğiniz yüzey dokularıdır. Bunlardan birini çift tklayarak seçin örn. parke... Dokunun karşısındaki boş
gri alanı seçin. (100'ün sol tarafındaki alan) Klasör kısmından örn. indirdiğiniz salon render klasörünü hedef dizin olarak gösterin. Klasörü
gösterince parke texture'ı otomatik olarak gelecektir. Tamam diyerek çıkın. Materyal listesindeki diğer materyallerin soru işaretlerinin de
kalktığını göreceksiniz. Tekrar tamamı tıklayarak materyal editöründen çıkın. Artık perspektifte tüm texture'ları görebilirsiniz. Bu işlemi projeye her
girişte yapmanıza gerek yoktur. Bir kez bir materyal için hedef dizini göstermeniz yeterli olmaktadır.
Linkte örnek bir salon projesinin ideCAD Mimari 6.2006 versiyonda hazırlanmış cde dosyası
ve projede kullanılan texture'lar bulunmaktadır. Proje yüklendikten sonra materyal listesinde
soru işaretli görünen dokulardan birinin özelliklerine girip hedef dizini ekteki texture'ları
kopyaladığınız klasör olarak gösterdiğinizde tüm texture'lar perspektif penceresinde görünecektir.
Aşağıdaki render'ın alındığı bakış açısı kamera -1 ismiyle perspektif ekranındadır. Perspektif penceresi
üzerinde sağ tuşa tıklayıp, menüden render komutuna girerek default ayarlarla render aldığınızda aynı
resmi elde edebilirsiniz. Tanımlı render ve materyal ayarlarını inceleyip değiştirerek farklı renderlar da
alabilirsiniz.
İlerleyen günlerde bu başlık altında başka örnek çalışmaları da sizlerle paylaşmaya devam edeceğiz.
ÖNEMLİ NOT: Foruma eklediğimiz örnek render projelerinde; perspektif dokulu görüntüde ve render alınca eksik texture çıkmaması için aşağıdaki işlemlerin yapılması gerekmektedir.
Proje açıkken ayarlar menüsünden materyaller komutuna girin. Açılan materyal listesinde bazı materyallerin kırmızı soru işaretli olduğunu
göreceksiniz. Bunlar render'da göremediğiniz yüzey dokularıdır. Bunlardan birini çift tklayarak seçin örn. parke... Dokunun karşısındaki boş
gri alanı seçin. (100'ün sol tarafındaki alan) Klasör kısmından örn. indirdiğiniz salon render klasörünü hedef dizin olarak gösterin. Klasörü
gösterince parke texture'ı otomatik olarak gelecektir. Tamam diyerek çıkın. Materyal listesindeki diğer materyallerin soru işaretlerinin de
kalktığını göreceksiniz. Tekrar tamamı tıklayarak materyal editöründen çıkın. Artık perspektifte tüm texture'ları görebilirsiniz. Bu işlemi projeye her
girişte yapmanıza gerek yoktur. Bir kez bir materyal için hedef dizini göstermeniz yeterli olmaktadır.