Render almada kasma

Render almada kasma

Mesajgönderen onderyk » 18 Haz 2012, 19:09

merhabalar arkadaşlar ve sayın yönetici... İde 7.015 sürümünü kullanıyorum. daha önce 32 bit ve 3gb ram özelliği ile çok yüksek seçeneğini ve 350 Dpi kullanıyordum 1 ve 2 saat içinde render bitiyordu... Pc format attırdım 64 bit kurdurdum ve 16 gb ram taktırdım şuan düşük seçeneği seçiyorum ve Dpi 100 yapıyor acaip kasma oluşuyor. bunun sebebi nedir bana yardım ederseniz çok sevinirim. dosyayı görmek isteyen varsa msj olarak göndere bilirim... :(
onderyk
 
Mesajlar: 46
Kayıt: 22 Kas 2011, 19:34
Konum:

Re: Render almada kasma

Mesajgönderen Admin » 18 Haz 2012, 20:04

Bahsettiğiniz yavaşlama aynı projede mi oluyor?
Potansiyel yavaşlama sebepleri şunlar olabilir:
*Çözünürlük çok yüksektir (Render süresini DPI değil, çözünürlük belirler; DPI, belli bir kağıt boyunda çözünürlüğü değiştirdiği için dolaylı olarak süreyi etkiler.)
*Gündüz renderı alıyorsanız ışıklar açık opsiyonu işaretlidir ve sahnede fazla ışık kaynağı vardır.
*Materyallere aydınlanma özelliği tanımlanmıştır (aydınlanma materyali genel olarak diğer ışıklara göre ve özellikle günışığına göre yavaş render edilir)
*Sahnenizin boyutları çok büyüktür, gereksiz boyutlarda (karmaşıklık anlamında değil, metre cinsinden gerçek boyut olarak) arazi vardır. Bu durumda binanızın etrafındaki araziyi 100-200 metre gibi bir alanla sınırlarsanız renderınız hızlanacaktır. (ideCAD render motoru fiziksel bazlı ışık hesaplamaları yaptığı için küçük alanlarda daha hızlı çalışır).
*Render ayarlarınızda maksimum yansıma değeri arttırılmış olabilir. (Genelde çok özel durumlar haricinde 1'den büyük bir değer girmek gereksizdir.)
Kullanıcı avatarı
Admin
Site Admin
 
Mesajlar: 488
Kayıt: 08 Eki 2008, 15:10

Re: Render almada kasma

Mesajgönderen onderyk » 19 Haz 2012, 18:01

sayın admin dedikleriniz olabilir. bilmiyorum ama diyorum yaa daha önce 32 bit sistemi kullanırken aynı yolları deniyordum... şimdi ne olduda bu duruma geldim bilmiyorum oysaki çok alışmıştım ide render a :(
onderyk
 
Mesajlar: 46
Kayıt: 22 Kas 2011, 19:34
Konum:

Re: Render almada kasma

Mesajgönderen Admin » 19 Haz 2012, 18:26

Yazdığım maddeleri kontrol ettiniz mi? Program durduğu yerde yavaşlamaz, mutlaka render ayarlarınızda farklı bir şey vardır :)
Olmazsa dosyanızı gönderin bakalım...
Kullanıcı avatarı
Admin
Site Admin
 
Mesajlar: 488
Kayıt: 08 Eki 2008, 15:10

Re: Render almada kasma

Mesajgönderen onderyk » 19 Haz 2012, 18:53

özelden msj attım
onderyk
 
Mesajlar: 46
Kayıt: 22 Kas 2011, 19:34
Konum:

Re: Render almada kasma

Mesajgönderen Arzu Dural Gök » 20 Haz 2012, 14:39

Önce önerilenleri deneyip forum üzerinden sonuçlarını paylaşın lütfen. Buna rağmen sonuç alamazsanız göndereceğiniz projenizi biz de inceleriz.
onderyk yazdı:özelden msj attım
Kullanıcı avatarı
Arzu Dural Gök
 
Mesajlar: 476
Kayıt: 08 Eki 2008, 16:51

Re: Render almada kasma

Mesajgönderen onderyk » 04 Tem 2012, 12:51

merhabalar şehir dışındaydım konuya dönemedim kusura bakmayın olurmu.
renderım yine kasıyor resim ve dosyayı gönderiyorum bakarsanız sevinirim. Teşekkürler.http://img41.imageshack.us/img41/6339/adszvqf.jpg http://www.toofiles.com/tr/oip/document ... naaat.html
onderyk
 
Mesajlar: 46
Kayıt: 22 Kas 2011, 19:34
Konum:

Re: Render almada kasma

Mesajgönderen YasinTezel » 04 Tem 2012, 15:12

onderyk yazdı:merhabalar şehir dışındaydım konuya dönemedim kusura bakmayın olurmu.
renderım yine kasıyor resim ve dosyayı gönderiyorum bakarsanız sevinirim. Teşekkürler.http://img41.imageshack.us/img41/6339/adszvqf.jpg http://www.toofiles.com/tr/oip/document ... naaat.html



Merhaba

Balkon üstlerinde birçok aydınlatma elemanı var. Bu elemanlara tanımlanmış olan materyeller render süresini uzatıyor.
Perspektif ekranda herhangi birini seçin. Sağ tuş menüsündeki "Materyel Özelliklerini Değiştir" komutuna girin
Bu objelere Cam ve Metal adında iki materyel tanımlı. İki materyel içinde Şeffaflık ve yansıma özelliklerini kapatın. Baktığınız mesafe ve açıdan bu detay fark edilmeyecektir.
Render süresi yüksek kalitede yaklaşık 2 dakika.
Kullanıcı avatarı
YasinTezel
 
Mesajlar: 611
Kayıt: 08 Eki 2008, 15:59

Re: Render almada kasma

Mesajgönderen Arzu Dural Gök » 04 Tem 2012, 15:48

Merhaba,
projeniz muhtamelen dwg'den okunarak girildiği için (0;0) koordinatından 160000 m kadar uzakta oluşturulmuş. Render'da takılmaya sebep olan durum bundan kaynaklanıyor.
Ekteki projenizi sizin için orijine taşıdım. Problem kalmadı. Sonraki projelerinizde genel prensip olarak; dwg okuduktan sonra veya koordinatlarda sadeleştirmeye gitmeden röperli krokiden
x;y girerek vaziyet planı girildikten sonra projenin (0;0) 'a taşınması gerekmektedir.
İyi çalışmalar

renderr.cde
(1.38 MiB) 364 kere indirildi
Kullanıcı avatarı
Arzu Dural Gök
 
Mesajlar: 476
Kayıt: 08 Eki 2008, 16:51

Re: Render almada kasma

Mesajgönderen onderyk » 04 Tem 2012, 16:32

tşk ederimm hal oldu... :D
onderyk
 
Mesajlar: 46
Kayıt: 22 Kas 2011, 19:34
Konum:

Re: Render almada kasma

Mesajgönderen onderyk » 10 Eyl 2012, 15:15

Arzu Dural Gök yazdı:Merhaba,
projeniz muhtamelen dwg'den okunarak girildiği için (0;0) koordinatından 160000 m kadar uzakta oluşturulmuş. Render'da takılmaya sebep olan durum bundan kaynaklanıyor.
Ekteki projenizi sizin için orijine taşıdım. Problem kalmadı. Sonraki projelerinizde genel prensip olarak; dwg okuduktan sonra veya koordinatlarda sadeleştirmeye gitmeden röperli krokiden
x;y girerek vaziyet planı girildikten sonra projenin (0;0) 'a taşınması gerekmektedir.
İyi çalışmalar

renderr.cde



arzu hnm merhabalar. Daha önce karşılaştığım sıkıntı bugün yine karşıma çıkıyor. Bunun nedeni oluşan problemleri kendi başıma değil sizin tarafınızca düzeltilip hal olması. Dolayısıyla başka bir projede oluşan sıkıntıda ben yine ne yapacağımı bilmemiş oluyorum. Yardımlarınız için tşk ederim ancak... Bu sıkıntıları nasıl düzeltiyorsunuz bana şurdan şu şekilde bu şekilde anlatırsanız bende bir dahaki sefere bu hatala düşmemiş olurum... Şimdi başka bir projem var ben yine global ışık hesaplaması yapıldığında render alınan yerler okumuyor öylece kalıyor bilmiyorum ne yapacağımı, acaba kordinat girdi hatasımı var. Çünkü ben yine dwg olarak çağırdım dosyamı galiba yine hatalara düşüyorum... Yardımcı olursanız çok mutlu olurum iyi günler kolay gelsin.

Resim

Uploaded with ImageShack.us
onderyk
 
Mesajlar: 46
Kayıt: 22 Kas 2011, 19:34
Konum:

Re: Render almada kasma

Mesajgönderen Arzu Dural Gök » 10 Eyl 2012, 15:49

Merhaba,
alıntı yaptığınız geçmiş tarihli mesajımda da gayet açık belirttiğim gibi projeyi orjine (0;0) noktasına taşımanız (taşı komutuyla) gerekmektedir.

"Daha önce karşılaştığım sıkıntı bugün yine karşıma çıkıyor. Bunun nedeni oluşan problemleri kendi başıma değil sizin tarafınızca düzeltilip hal olması. " yazmışsınız.
Size nelere dikkat etmeniz ve ne yapmanız gerektiğini de yazmıştım. Ayrıca daha çok yardımcı olmak amacıyla taşıyıp göndermiştim. Tahminim yazılanları uygulamadan,
aynen gönderdiğim şekliyle alıp projeye devam ettiniz ve tekrar aynı durumla karşılaşınca bunları yazdınız. Sizden gelen mesajlarda sadece açıklama yapıp, düzeltmeden
gönderirim bundan sonra, öğrenirsiniz...

İyi çalışmalar
Kullanıcı avatarı
Arzu Dural Gök
 
Mesajlar: 476
Kayıt: 08 Eki 2008, 16:51

Re: Render almada kasma

Mesajgönderen onderyk » 10 Eyl 2012, 15:57

onderyk
 
Mesajlar: 46
Kayıt: 22 Kas 2011, 19:34
Konum:

Re: Render almada kasma

Mesajgönderen Arzu Dural Gök » 10 Eyl 2012, 16:34

Projenize baktım. Aynı sebepten problem oluyor. Dwg'yi açınca orjine taşımadan 26000 m uzakta çizime başlamış, şu aşamaya kadar da bu şekilde çalışmışsınız.
Artık projeyi tüm katlarıyla çizdiğiniz için tek tek tüm katlarda taşımak yerine export 3b blok komutunu uygulamak daha pratik olacaktır. Komuta girdikten sonra
adım adım komutu takip edin. (isim isteyecek isim verin.) Sonra perspektif penceresine geçip sağ tuşa basın. (Tüm katlardaki objeleri seçmek için) Sonra projenin
üzerinde bir baz nokta verin. (Planda) Tüm objeler blok olarak aktarılacaktır. Sonra boş bir proje açıp (yeni proje) import 3b blok komutuna girin. Verdiğiniz baz noktadan
orjine yakın bir noktaya bırakın.

Sonraki projeleriniz için geçmiş uyararımı tekrar yapmakta fayda görüyorum:
Sonraki projelerinizde genel prensip olarak; dwg okuduktan sonra veya koordinatlarda sadeleştirmeye gitmeden röperli krokiden
x;y girerek vaziyet planı girildikten sonra projenin (0;0) 'a taşınması gerekmektedir.
İyi çalışmalar
Kullanıcı avatarı
Arzu Dural Gök
 
Mesajlar: 476
Kayıt: 08 Eki 2008, 16:51


Dön Render Projeleri

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir