Hasp problemleri ve çözümleri

Hasp problemleri ve çözümleri

Mesajgönderen HakanŞahin » 02 Eki 2012, 13:21

Programlar:
ideCAD Statik, ideCAD Mimari, ideCAD Render

Sürüm:
5.xxx / 6.xx / 7.xx

Problem:
Donanım kilidi hatası oluşuyor ve program çalışmıyor.

Hata Mesajları:
1. Hasp Key not found
2. Unable to Access HASP SRM Run Time Environment (H0033)
3. Cannot Access Hasp Key BL
4. Hasp Login to Default Feature Failed
5. Feature Has Expired (H0041)

1. Hasp Key not found

a. Donanım kilidi usb portuna takılmamış, olabilir.
Programın çalışması için programla birlikte verilen donanım kilidinin (dongle) bilgisayarın usb portlarından birine takılı olması gerekiyor. Donanım kilidi takılı değil ise kilidi takın ve kilidin ışığının yanmasını bekleyin. Işık yanınca programı tekrar çalıştırın.

Donanım kilidi, sadece kullanım lisansı satın alan kullanıcılara verilmektedir. Programı deneme amaçlı kullanmak istiyorsanız programın, donanım kilidi gerektirmeyen demo sürümünü temin edip kurabilirsiniz.

b. Donanım kilidi sürücüsü kurulum işlemi arka planda halen devam ediyor, olabilir.
Donanım kilidi takılıysa ancak kilidin ışığı yanmıyorsa, donanım kilidi sürücüleri hala kuruluyor olabilir. İşlemin tamamlanması için bekleyin. Kilidi çıkarıp başka bir usb portuna da takabilirsiniz.

Denetim masası/Aygıt Yöneticisini açın. Evrensel Seri Veri Yolu Denetleyicileri altında bulunan listeden işlemi takip edebilirsiniz. Donanım kilidi başarı ile kurulduğunda listede SafeNet Inc. Hasp Key, SafeNet Sentinel Key, SafeNet USB Key satırlarını görebileceksiniz. Bu satırların yanında herhangi bir uyarı (ünlem) işareti bulunmaması gerekiyor.

Ekran Alıntısı.PNG
Ekran Alıntısı.PNG (17.79 KiB) 18835 kere görüntülendi


c. Donanım kilidi takılı ancak kilidin ışığı hala yanmıyor
Donanım kilidi ile başka bir USB aygıtı çakışıyor olabilir. Diğer aygıtları çıkartıp tekrar deneyin. Donanım kilidinin yazılımı güncel olmayabilir. Aşağıdaki adresten yazılımı indirip tekrar kurun.
ftp://ftp://ftp.cis-app.com/pub/hasp/Sentinel_HASP/Runtime_(Drivers)/7.32/Sentinel_LDK_Run-time_setup.zip

d. Donanım yazılımı başarılıyla kuruldu ancak kilidin ışığı hala yanmıyor.
Kilit bozulmuş olabilir. ideYAPI Teknik Destek servisine sorunu bildirin. Bozulan kilidi yenisi ile değişebilirsiniz.

2. Unable to Access HASP SRM RunTime Environment (H0033)
Windows/ Başlat / Çalıştır satırına services.msc yazıp Enter tuşuna basın. Hizmetler diyalogu açılacaktır. Listede Sentinel Local Licence Manager satırını bulun.

a. Sentinel Local Licence Manager satırı yok
Donanım yazılımını kurulması gerekiyor. Aşağıdaki adresten indirip kurabilirsiniz.
ftp://ftp.cis-app.com/pub/hasp/Sentinel_HASP/Runtime_(Drivers)/7.32/Sentinel_LDK_Run-time_setup.zip

b. Sürücü servis hizmeti çalışmıyor veya durmuş, olabilir.
Çalışan hizmet aşağıdaki şekilde görünecektir. Satırda, Başladı sözcüğü görünür. Duran hizmette ise boştur.

Ekran Alıntısı1.PNG
Ekran Alıntısı1.PNG (52.93 KiB) 18835 kere görüntülendi


Çalışamayan hizmet aşağıdaki şekilde görünecektir :

Ekran Alıntısı2.PNG
Ekran Alıntısı2.PNG (37.1 KiB) 18835 kere görüntülendi


Hizmetin üzerinde sağ klik tıklayıp Başlat yapın. Başladı sözcüğünün satırda görünmesi gerekir.

c. Sürücü servis hizmeti hala çalışmıyor veya çalıştırdıktan sonra duruyor
İnternet gezginini açın, adres satırına http://localhost:1947 yazın ve Enter tuşuna basın. Admin Control Center Help penceresi açılacaktır. Bu pencerede donanım kilidi ile ilgili bilgiler bulunmaktadır.
Sayfa görüntülemedi hata mesajını alıyorsanız, 1947 numaralı port engellenmiş olabilir. Windows güvenlik duvarında 1947 numaralı portun engelli olup olmadığını kontrol edin. 1947 numaralı portu engel dışı bırakın.
Bazı güvenlik programları Hasp programına veya 1947 numaralı porta engel koymuş olabilir. Güvenlik programında c :\Windows\system32\hasplms.exe programını ve/veya 1947 numaralı portu engel dışı bırakın.
1947 numaralı portu başka bir yazılım tarafından kullanılıp kullanılmadığını kontrol edin.

Bilgisayarı kapatıp açmak sorunu çözebilir.

Aşağıdaki işlemleri sırayla denemek sorunu çözebilir :

-> Denetim masasından Program ekle/kaldır bölümünden Hasp ile ilgili bütün programları kaldırın.
-> Bilgisayarı tekrar başlatın.
-> Virüs programını geçici olarak devre dışı bırakın.
-> HASP kurulumunu tekrar yapın.
-> Bilgisayarı tekrar başlatın.
-> Virüs programını tekrar etkin yapın.
-> Hizmetin çalışıp çalışmadığını kontrol edin. Hizmet çalışıyorsa sorun giderilmiştir.

Ekran Alıntısı3.PNG
Ekran Alıntısı3.PNG (173.11 KiB) 18835 kere görüntülendi


3. Cannot Access Hasp Key BL
Kilit bozulmuş olabilir. ideYAPI Teknik Destek servisine sorunu bildirin.

4. Hasp Login to Default Feature Failed
7 sürümüne ait donanım kilidi takılıyken, ona uyumlu olmayan 5 sürümü çalıştırılmak istendiğinde bu sorun oluşmaktadır. 7 sürümüne ait donanım kilidine uyumlu 5 sürümünü kurun.

5. Feature Has Expired (H0041)
Bu sorun zaman tanımlı donanım kilitlerinde oluşmaktadır. Donanım kilidinin çalışma süresi bitmiştir.

Konu ayrıca pdf dokümanı olarak mesaja eklenmiştir.
Eklentiler
hasp_problemleri.pdf
(293.05 KiB) 1744 kere indirildi
Kullanıcı avatarı
HakanŞahin
Site Admin
 
Mesajlar: 2343
Kayıt: 09 Eki 2008, 10:37
Konum:

Re: Hasp problemleri ve çözümleri

Mesajgönderen emrah » 23 Eyl 2013, 15:18

unable to read hasp key bl status

Bu şekilde bir hata alıyorum. Hata mesajı çıkmadan önce komutlar çalışmıyor yada bir kaç kez tıklayınca çalışıyor, ama proje kaydedilebiliyor. Hata mesajına tamam denince program kapanıyor. Sonra kilidi hiç çıkarmadan programı tekrar çalıştırınca sorunsuz çalışılabiliyor.
emrah
 
Mesajlar: 17
Kayıt: 16 Eki 2008, 11:23
Konum:

Re: Hasp problemleri ve çözümleri

Mesajgönderen HakanŞahin » 23 Eyl 2013, 16:30

emrah yazdı:unable to read hasp key bl status

Bu şekilde bir hata alıyorum. Hata mesajı çıkmadan önce komutlar çalışmıyor yada bir kaç kez tıklayınca çalışıyor, ama proje kaydedilebiliyor. Hata mesajına tamam denince program kapanıyor. Sonra kilidi hiç çıkarmadan programı tekrar çalıştırınca sorunsuz çalışılabiliyor.


Merhaba,

Kontrol edebilmemiz için kilidinizi Bursa ofisimize göndermeniz gerekiyor.
Kullanıcı avatarı
HakanŞahin
Site Admin
 
Mesajlar: 2343
Kayıt: 09 Eki 2008, 10:37
Konum:

Re: Hasp problemleri ve çözümleri

Mesajgönderen M. Berat Denli » 07 Ağu 2017, 16:04

"Sentinel® LDK and Sentinel HASP® Run-time Environment Installer 7.60 " driver dosyasını aşağıdaki linkten indirebilirsiniz.

https://drive.google.com/file/d/0B_M0tKxKTYcjZU45YmNXVHcyLUU/view

Not : İndirirken sorun yaşıyorsanız,antivirüs programını kapatıp tekrar indirmeyi deneyin.
Kullanıcı avatarı
M. Berat Denli
 
Mesajlar: 132
Kayıt: 31 May 2017, 14:02
Konum:


Dön ideCAD Betonarme Püf Noktaları

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir