Yarı/tam Rijit Çözüm Sürekliliği olmayan konsol kaset/nervür

ideCAD Betonarme hakkında sorular, görüşler, öneriler

Yarı/tam Rijit Çözüm Sürekliliği olmayan konsol kaset/nervür

Mesajgönderen qwerty » 16 Nis 2018, 13:35

Sayın ide,
Yarı yada tam rijit çözüm yapıldığında,
İçeriye sürekliliği olmayan konsol kaset/nervür döşemeleri (yada Geometri kontrolünde "Konsol döşeme tek nervür yada kaset döşeme olarak dizayn edilemez" uyarısı vermiş olan nervür /kaset döşemeleri) kullanan bir proğram kullanıcısı neler yapmalıdır?
qwerty
 
Mesajlar: 73
Kayıt: 16 Oca 2018, 13:26
Konum:

Re: Yarı/tam Rijit Çözüm Sürekliliği olmayan konsol kaset/ne

Mesajgönderen HakanŞahin » 16 Nis 2018, 14:57

Programda tek konsol nervür tanımlasanız bile o sistem dengede kalacak şekilde çözüm yapılır. Nervür donatılarında konsol nervürün mesnetinde moment hesaplanir ancak donatı dizaynını elle yapmanız gerekir.
Tek konsol nervur yapmayin. Eger yapmak zorunda kalirsaniz mutlaka nervurler ana kirisler ve plaklar birlikte cozun.( yari rijit)
Bu durumda tek konsol nervurun analiz sonuclari hesaplanabilir. Bu moment degerinin gerektirdiği donatı hesabını da betonarme diyalogunda görebilirsiniz
Kullanıcı avatarı
HakanŞahin
Site Admin
 
Mesajlar: 2697
Kayıt: 09 Eki 2008, 10:37
Konum:

Re: Yarı/tam Rijit Çözüm Sürekliliği olmayan konsol kaset/ne

Mesajgönderen qwerty » 16 Nis 2018, 15:21

HakanŞahin yazdı:Yarı rijit ve tam rijit çözümlerde tek konsol nervürlerde moment hesaplanır ve betonarme diyaloğunda görürsünüz.


Tam rijit diyafram ile çözüm yaptığımda betonarme diyaloğunda moment hesabını göremedim, fakat yarı rijit diyafram yaptığımda moment hesabını görebildim. İçe devam etmeyen konsol nervürlerde sadece yarı rijitde mi moment hesaplaması yapmaktadır?

HakanŞahin yazdı:Programda tek konsol nervür tanımlasanız bile o sistem dengede kalacak şekilde çözüm yapılır. Nervür donatılarında konsol nervürün mesnetinde moment hesaplandığını görebilirsiniz ancak donatı dizaynını elle yapmanız gerekir.


Tam rijit ve yarı rijit, her ikisinde demi el ile hesap yapmam gerekiyor?
Sadece Konsol nervür döşemenin tipik kirişinin mesnet momentine göre donatılandırma mı yapacağım? yada Bu konsol döşemenin mesnetlendiği kirişe olan etkisinide hesaplamak gerekiyor mu?
qwerty
 
Mesajlar: 73
Kayıt: 16 Oca 2018, 13:26
Konum:

Re: Yarı/tam Rijit Çözüm Sürekliliği olmayan konsol kaset/ne

Mesajgönderen HakanŞahin » 17 Nis 2018, 09:21

qwerty yazdı:Tam rijit diyafram ile çözüm yaptığımda betonarme diyaloğunda moment hesabını göremedim, fakat yarı rijit diyafram yaptığımda moment hesabını görebildim. İçe devam etmeyen konsol nervürlerde sadece yarı rijitde mi moment hesaplaması yapmaktadır? Tam rijit ve yarı rijit, her ikisinde demi el ile hesap yapmam gerekiyor? Sadece Konsol nervür döşemenin tipik kirişinin mesnet momentine göre donatılandırma mı yapacağım? yada Bu konsol döşemenin mesnetlendiği kirişe olan etkisinide hesaplamak gerekiyor mu?


Tek konsol nervür/kaset yapmaktan kaçının, yapmakta mecbursanız yapıyı yarı rijit diyafram ile çözün. Seçtiğiniz tipik kirişte program size betonarme diyalogunda donatı alanlarını verecektir. Bu konsol döşemenin mesnetlendiği kirişe etkisini hesaplamanız gerekmiyor.
Kullanıcı avatarı
HakanŞahin
Site Admin
 
Mesajlar: 2697
Kayıt: 09 Eki 2008, 10:37
Konum:

Re: Yarı/tam Rijit Çözüm Sürekliliği olmayan konsol kaset/ne

Mesajgönderen HakanŞahin » 17 Nis 2018, 12:35

qwerty yazdı:Sayın ide,
Yarı yada tam rijit çözüm yapıldığında,
İçeriye sürekliliği olmayan konsol kaset/nervür döşemeleri (yada Geometri kontrolünde "Konsol döşeme tek nervür yada kaset döşeme olarak dizayn edilemez" uyarısı vermiş olan nervür /kaset döşemeleri) kullanan bir proğram kullanıcısı neler yapmalıdır?


A) Tek konsol nervür
tek_konsol_nervür.png
tek_konsol_nervür.png (72.97 KiB) 590 kere görüntülendi


Bu mesaj uyarı olarak verilmektedir. Eğer yarı rijit çözerseniz, bu mesajı dikkate almayabilirsiniz. Ancak nervür çizimlerini(açımlarımlarını) program otomatik yapmamaktadır. Betonarme diyalogundan donatı alanlarını esas alarak, konsol çizimlerini kendiniz yapabiliriz.
tekkonsol_nervür_tablosu.png
tekkonsol_nervür_tablosu.png (5.73 KiB) 606 kere görüntülendi


B) Tek konsol kaset

tek_konsol_kaset.png
tek_konsol_kaset.png (88.62 KiB) 590 kere görüntülendi

Tek konsol kasetlerde tam rijit diyafram ile çözüm yapılmaz. Yarı rijit diyafram ile çözüm yapmalısınız. Eğer yarı rijit çözerseniz, bu mesajı dikkate almayabilirsiniz. Ancak kaset çizimlerini(açımlarımlarını) program otomatik yapmamaktadır. Betonarme diyalogundan donatı alanlarını esas alarak, konsol çizimlerini kendiniz yapabiliriz.
tekkonsol_kaset_tablosu.png
tekkonsol_kaset_tablosu.png (6.03 KiB) 606 kere görüntülendi
Kullanıcı avatarı
HakanŞahin
Site Admin
 
Mesajlar: 2697
Kayıt: 09 Eki 2008, 10:37
Konum:

Re: Yarı/tam Rijit Çözüm Sürekliliği olmayan konsol kaset/ne

Mesajgönderen qwerty » 17 Nis 2018, 12:57

Teşekkür ederim,
Gayet açıklayıcı oldu.
qwerty
 
Mesajlar: 73
Kayıt: 16 Oca 2018, 13:26
Konum:


Dön ideCAD Betonarme

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Google [Bot] ve 11 misafir