Asmolen döşeme kirişlere yük aktarımı

Merhabalar! Ekte gönderdiğim projemde D04 Döşemesinin yükünü derin, uzunluk olarak daha kısa olan K19-K16 kirişlerime taşıtabilmek için nervür yönümü uzun doğrultuda yaptım.Yönetmelik gereği Nervür boyum 4 metreyi geçtiğinden enine diş tanımladım kaset olarak..D04 döşemesinden kirişlerime gelen yüklere baktığımda K04 kirişime gelen yükün değeri K16 Kirişime gelen yükün değerinden 2 kat daha fazla çıkıyor raporda.Sizce bu değer fazla değil mi? En başta amaçladığım projenin tamamen dışına çıkmış oluyorum. Tüm döşeme yükünü( ya da büyük kısmını) k19--k16 kirişlerime nasıl taşıtabilirim?Enine diş modelleme yapmak zorundayım yönetemlik gereği? Şimdiden teşekkür ederim.Kolay gelsin.

Bu linki görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol.
 
Re: ASMOLEN DÖŞEME KİRİŞLERE YÜK AKTARIMI?

enine dişi kalıp planındada yapabilirsin yada kaset olarak modeldede yapabilirsin her ikiside doğrudur.
 
uzooo:37wttlrg' Alıntı:
önetmelik gereği Nervür boyum 4 metreyi geçtiğinden enine diş tanımladım kaset olarak..D04 döşemesinden kirişlerime gelen yüklere baktığımda K04 kirişime gelen yükün değeri K16 Kirişime gelen yükün değerinden 2 kat daha fazla çıkıyor raporda.

Enine dişten dolayı yükün, dolayıyla moment artışın olması normaldir. Enine diş saplandığı kirişin açıklık momentini arttırır.

Şu başlık altında verilen bilgiler size yardımcı olacaktır:
Bu linki görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol.
 
Cevaplar için teşekkür ederim öncelikler,formu okumuştum...Moment artışı olması dediğiniz gibi gayet doğal.Öncelikle sadece çizimde enine diş yapılırsa tamamen hatalı bir sonuç ortaya çıkar yargısına ulaşılıyor.Benim merak ettiğim tek bir enine dişin döşeme yükünün çoğunu aktarması normal mi? Komple kaset bir sistem değil sonuçta.Tüm yükü K16 Kirişne aktarma hedefi,yönetmelik gereği ( 4 metrede enine diş şartından dolayı) mümkün gözükmüyor o zaman.
 
uzooo":3e022x53' Alıntı:
Benim merak ettiğim tek bir enine dişin döşeme yükünün çoğunu aktarması normal mi? Komple kaset bir sistem değil sonuçta.Tüm yükü K16 Kirişne aktarma hedefi,yönetmelik gereği ( 4 metrede enine diş şartından dolayı) mümkün gözükmüyor o zaman.

Tekrar merhaba,

Eski yaklaşık klasik yöntem ile çözümde uzun doğrultudaki ana taşıyıcı kirişler döşemeden hemen neredeyse hiç yük almadan çalışırlar. Fakat döşemeler sonlu elemanlarla işin içine katılarak, nervürler ve ana kirişlerle hep birlikte hesap yapıldığında bu kirişler sisteme önemli ölçüde katkı sağlarlar. Size verdiğim linkteki örnek projeleri ve moment diyagramlarını inceleyin lütfen.
 
Geri
Üst