Kiriş Kesit Değişimi

Merhabalar herkese kolay gelsin. Ben inşaat mühendisliği okuyan bir öğrenciyim. ideCAD den yapı modellemesi için yardımınıza ihtiyacım var. Mimari projede bodrum kattaki kiriş kesitleri 25*60 fakat zemin katta kiriş kesitleri 55*32. Kesitler neden değiştirilmiş ve bodrum katta 15 cm'lik döşemeden zemin katta neden asmolen döşeye geçilmiş anlayamadım cevap veren olursa çok sevinirim. Gönderdiğim ekte mimari projenin pdf formatı mevcuttur.
 

Ekli dosyalar

  • Bodrum kat mimari.pdf
    435 KB · Görüntüleme: 113
  • Zemin kat mimari.pdf
    326.2 KB · Görüntüleme: 126
Tamamen mimari kaygılardan kaynaklanıyor. Bodrum katta kirişlerin görünmesi ve mekanların bölünmesi ile ilgili bir sıkıntı hissedilmemiş.

Zemin katta ticari alanlar var. Ve bunların tavanında kiriş vs görünsün istenmemiş.

Ayrıca zemin katta mekan bölmeler (ara duvar bölmeler) istenilen her yerden rahatlıkla yapılabilsin diye tavan düz hale getirilmiş.

Bu sayede mekanlar istendiği gibi tadil edilebilir. Birleştirilebilir, ayrılabilir, içinde farklı bölümler oluşturulabilir.

Cep telefonundan bu kadar yazdım. Ümit ediyorum faydalı olmuştur.

N. YILMAZ
 
İlginiz için çok ederim ederim aydınlandım gerçekten. Fakat açılı kirişlere anlam veremedim ikinci mertebeden moment etkisi yaratacaktır açılı kirişlerin konma amacı nedir?
 
Tavanın nasıl olsa düz olacağı ilkesinden yola çıkarak, saplama kirişler yapmak yerine kirişleri kolondan kolona yada kolondan perdeye bağlamak daha doğrudur. Bu vesileyle yük fazla gezdirilmeden doğrudan düşey taşıyıcıya ve temele ulaştırılmış olur. Her ne kadar 2. mertebe etkileri artıyor gibi görünse de düşey taşıyıcıları (kolon - perde ) kirişlerle çerçeve olarak birbirine bağlamak daha önemlidir. Aksi takdirde saplama ve konsollar yapılması durumunda kalınız ki bu daha az istenen bir durumdur.

N. YILMAZ
 
Geri
Üst