ideCAD Mimari'de nelerin olmasını isterdiniz?

Ben okuyup üfleyeyim. Programın çizimleri yapmasına gerek yok, ruhsat alsın. Sevgilerimle.. Nedim YILMAZ
 
Konsol ve özellik listesi. İlk defa Visual Basic ile tanıştığım sonra bir çok program tarafından kullanılmaya başlanan bir araç. Bu yapı bilgi sistemi, BIM falan diyorlar ya, aslında temeli yada daha mantıklı ifadesi "nesneye dayalı" şeklinde olmalı. Yani nesneye dayalı çizim yada nesneye dayalı tasarım diyebiliriz. Yapı bilgi sistemi ifadesi biraz türetme bir ifade olmuş. E hal böyle olunca nesneye dayalı tasarım yapıyorsak, nesneye dayalı çalışma ortamını da buna uygun bir hale getirmek lazım. Şöyleki;

-Mmmmmm, şimdi şuraya bir duvar koyayım, evet evet duvar. Tamam duvar koyayım ama ilk önce şu araç çubuğundan bir duvarı bulayım. Hım, buldum. Buldum ama tabi tıklamam gerekecek. Tıııı-k. hehe tamam oldu. Hooop... hoop.. oldu galiba.

Tiyatroyu kısa keseyim. Bu tür programları insan bir kere öğrenir. İlk kullanımı da bir kere yapar. Yani bir programı defalarca ilk defa kullandığım olmamıştır hiç. Yani her seferinde "Evet evet buraya duvar koymalıyım. Tamam oldu da aksı şaştı. Dur ayarlarını değiştireyim. Bu eksen şaşırtmasının bir kısayolu olmalı, ama neyse şu ayarlardan değiştireyim" gibi düşünceler genelde ilk kullanımda kalıyor. Dolayısı ile çalışma ortamının, hızlı kullanım amacına hizmet edecek araçlarla donatılması programdan bir şeyler eksiltmez. Bu araçlar programı ranyo düğmeleri ile kullanan kullanıcıları da rahatsız etmez. :mrgreen:

Kısaca:
Özellik listesi ve ondan daha sonra gelen komut satırı.
+++++++
Unutmadan, tüm bu yazılımın linux sürümü yapılabilir mi? Tübitak/Uekae tarafından geliştirilen Pardus/Linux altında sorunsuz çalışan bir Mimari/Statik yazılımının açık kaynak dünyasına katkısı yadsınamaz. Bu katkı yerli programcılarında işine yarayacaktır. Belkide böyle bir çalışma Pardus un paket tabanı pisinin dünya çapında yaygınlaşmasını sağlayabilir. Bir adım ötesi Pardus/Pisi tabanlı farklı dağıtımların da türemesine sebep olabilir. Tüm bunların dilimize ve ülkemize katkısının büyük olacağını düşünüyorum Biraz uçuk gibi düşünülebilir ama bana göre hitimal dahilinde.
 
Sn Parduks;

"Özellik listesi" olarak kastettiğiniz olanağın nasıl birşey olduğunu pek anlayamadım. Biraz daha net/somut olarak açıklayabilir misiniz?

Linux için özel bir versiyon hazırlamayı ya da kaynak kodunu açık hale getirmeyi düşünmüyoruz. Ancak belki program WINE altında Linux üzerinde çalışabilir. Linux konusundabize hiç talep gelmediği için şimdiye kadar deneme ihtiyacı hissetmedik.
 
Özellik listesi: Bütün nesnelerin sahip olduğu bir takım özellikleri birbirine benzer farklı iletişim araçları ile değiştirebiliyoruz. Duvarı, kirişi, kapıyı vs düzenleme iletişim kutuları gibi. Bu bilgilerin tek tip bir pencerede, nesne ve neseneye bağlı özelliklere duyarlı bir şekilde listelendiği bir pencere.

Lünux konusuna gelirsek eğer. Talep gelmemesi talep olmayacağı anlamına gelmez. Açıkcası şimdi pek de talep olmaz ama geleceği düşünmek hayal etmek gerek. :idea:

Teşekkürler.
 
BENCE İDECAD ÇOK GÜZEL BİR PROGRAM VE SÜREKLİ OLARAK GELİŞİYOR. ANCAK NEDENSE POGRAMIN KÜTÜPHANESİ DİĞER PROGRAMLARA NAZARAN ÇOK YETERSİZ. 3 D YE BİRAZ DAHA AGIRLIK VERİLSE MÜKEMMEL OLACAK. GERÇİ KÜTÜPHANE ASLINDA ÇOK AĞIR. ÖRNEĞİN BİR PROJEYİ ÇİZİYORSUN. OTEL PROJESİ DİYELİM. BOYUT 25-30 BİLEMEDİN EN FAZLA 50 MB. FAKAT AĞAÇ VE EŞYA GİBİ NESNELERİ EKLEYİNCE BOYUT OLUYOR 300-400 MB. BUNUN ÜZERİNDE YENİLİK YAPILMASI ŞART. 2 GB RAM YETMİYOR ÇİZİME. VE ÜSTELİK NESNELERDE SINIRLI. MESELA EĞİK (İÇE VEYA DIŞA YATIK) DUVAR ÇİZMEK İÇİN DUVARI ENİNE KOYUP GENİŞLİĞİNİ 3-4 METRE YAPIP ÜST KOTUNDAN DÜŞEREK ÇİZEBİLİYORUZ. OYSAKİ ARCHİCAD ALLPLAN GİBİ PROGRAMLAR BU OLAYI ÇOKTAN AŞTILAR VE ÜSTELİK PERSPEKTİF GÖRÜNTÜDE NESENE EKLEYİP TAŞIYABİLİYORSUNUZ. İDECAD BENCE HEPSİNDEN ÇOK DAHA İYİ BİR PROGRAM. ŞU 3-5 ÖZELLİKTE EKLENİRSE MAX LE YARIŞIRIM 3D DE. AMA BU BOYUT VE BU KISITLAMA İÇİNDE ŞİMDİLİK ARCHİCAD KALİTESİNE YETİŞMEYE ÇALIŞIYORUM. YAKALADIM SAYILIR AMA PHOTOSHOP SAYESİNDE. BU EKLENTİLERİN 6 VERSİYONUNDA EKLENMESİ ÇOK GÜZEL OLUR.
BİR ÇEVRE DÜZENLEMESİNİ PHOTOSHOP TA YAPIPTA SIRITMASI HİÇ HOŞ BİR DURUM DEĞİL TABİ Kİ AMA SIFIR HATAYLA ÇALIŞAMIYORUZ BÜYÜK BOYUTLAR NEDENİYLE. BİRDE HALA MODERN BİR KÜTÜPHANE OLUŞTURULAMADI NEDENSE. EŞYA TEFRİŞLERİ 3D DE ÇOK YETERSİZ KALIYOR. DİĞER PROGRAMLARIN KÜTÜPHANESİ BU KADAR AĞIR DEĞİL. RENDER DE BAZI YENİLİKLER YAPILMASI GEREK. ÖRNEĞİN IŞIK KOYDUGUMUZDA GÖLGESİ ÇOK AGIR DÜŞÜYOR. 2-3 IŞIKLA ÇÖZÜYORUZ ANCAK BU KEZDE YANSIMA VE GÖLGE DÜŞMESİNDE SIKINTI OLUYOR.
İDECAD MİMARİ ANLAMDA MODERNLEŞME VE HAFİFLEME SÜRECİNE GİRMELİ ARTIK DİYE DÜŞÜNÜYORUM. MODERN TEFRİŞLER MODERN KAPI PENCERE VE DAHA GERÇEKÇİ 3 D LER SAYESİNDE VAZGEÇİLMEZ BİR PROGRAM OLACAKTIR.
BİRDE PROGRAM KESİTLER SIVALARI TANIMLAMIYOR. AUTOCAD E ATTIGIMIZDA TARAMA VB BİRÇOK OPSİYON KAYBOLUYOR. HAZIR DUVAR SİSTEMLERİ DE BİRLEŞMEDE SORUN OLDUGU İÇİN KESİTLER ÇOK SIKINTI VERİYOR.
İDECAD LE DAHA İYİYE VE DAHA MODERN E GEÇMEK DİLEĞİYLE
İYİ ÇALIŞMALAR...
 
METRAJ VE MALİYET

TÜM PROJEYE AİT METRAJLARIN AYRINTILI OLARAK ALINABİLMESİ VE EXCELE AKTARILABİLMESİ
 
Sayın mimsta,
ideCAD Mimari 5 Enterprise versiyondan itibaren metraj ve maliyet raporları oluşturulmakta; mdb, pdf, xls, doc ve rtf formatlarında
export edilebilmektedir.
 
Metrajlarda sonuç gözükmektedir.Hesaplama ayrıntısı gözükürse çok iyi olur ör: Boya yapılması A duvarı 2,30 x 2,5 x 4 = 23,00 m2 gibi (bazı programlarda var, hatta elemanın çizimi bile konulmakta çok güzel bi özellik bence ) birde metrajları excele çok dağınık bir şekilde export yapıyor belli metraj formunda ve elaman bazlı seçime göre de seçenek olsa daha iyi olur. Birim, sayı formatı, ve birim fiyat formatı yeni sisteme uymlu olmalı. Teşekkürler..
 
meleğim mimarlık olmasada meraktan dolayı incelediğim idecad güzel kullanımı kolay.
- çizdiğim duvarın iç tarafının farklı boya dışının farklı boya olamsını nasıl sağlayabilirim,yani farklı doku. illaki çift duvarmı yapmam gerekiyor?
- ben 4-5 yıl önceki versiyonunda uğraşmıştım yenisinde nasıl bilmiyorum, animasyon oluşturuken faklı codecler tanımlandımı yoksa görüntü kalitesini bozmak istemediğimden 30 saniyelik animasyon 300 mb tutması normalmi ?
- birde programın tanıtılması açısından örnek uygulamaların yapıldığı video dosyaları yapılsa çok güzel olur.
 
Sayın tılsımonline,
duvar özelliklerinde ön ve arya yüz için 2 farklı materyal seçebiliyorsunuz, aynı yere 2 ayrı duvar girmek zorunda değilsiniz.
Animasyon oluştururken Windows'ta tanımlı olan bütün avi codecleri kullanılabiliyor (örneğin divx).
Mimari için eğitim videoları
Bu linki görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol.
de ve forumumuzda eğitim videoları başlığı altında bulunmaktadır.
 
Kaan Gök":2qxxv62i' Alıntı:
Önerilerinizi bekliyoruz...

SELAM.
ÖNERİLERİMİZİ BEKLİYORSUNUZ GÜZEL :lol: BENDE HALA 4 BLOKLUK BİR PROJEYİ KAYDETMEK İÇİN BEKLİYORUM. (YAKLAŞIK 15-20 DK.)
VE 4 SAATTİR RENDER ALAMIYORUM. NEDEN Mİ? PROJEYİ SIKIŞTIRILMIŞ HALDE İDERENDER A AKTARIP KTP DOSYASI YAPIP TEK TEK KÜTÜPHANE OBJESİ GİBİ BİRLEŞTİREREK ANCAK BİR SİTE OLUŞTURABİLDİM. VE 100 KAT KÜÇÜLTTÜM. FAKAT RENDER İ AÇTIGIMDA YARIM SAAT DOSYAYI AÇMASINI BEKLİYORUM VE AÇTIKTAN SONRA YARIM SAAT UGRASIP PERSPEKTİF GÖRÜNTÜ AYARLIYORUM ANCAK RENDER E VERDİĞİMDE PROGRAM KALDIRMAYIP HATA MESAJI İLE KAPANIYOR. SEBEP PROJENİN BOYUTU. 3DS OBJELERİ KÜTÜPHANEME EKLEDİM. FAKAT 30-40 KB OLAN 3DS OBJELERİ İDECAD DE 3-4 BAZEN 30-40 MB GÖRÜYOR. ŞUAN PROJENİN SIKIŞTIRILMIŞ KAYDI 25 MB. NORMAL OLARAK KAYIT YAPAMADIM. NORMAL KAYDI DA TAHMİNİ 1500 MB OLACAK. NEDEN BOYUTLAR BU KADAR BÜYÜK ANLAYABİLMİŞ DEĞİLİM. BENMİ BİRYERLERDE HATA YAPIYORUM YOKSA PROGRAM MI BOYUTLARI BÜYÜK GÖRÜYOR? NORMAL BİR PC BU STANDARTLARI KALDIRMIYOR. SON MODEL BİR PC ALMAYA KALKSAM 7-8 BİN YTL GİBİ RAKAMLAR SÖZKONUSU! NEDEN BİR ARCHİCAD BİR ALLPLAN BİR 3DS BU KADAR AGIRLIK YAPMIYOR PC YE? İDECAD İ BİRAZ HAFİFLETMENİN BİR YOLU YOKMU?
 
Sayın Scether,
öncelikle 4 ayrı bloğu tek bir dosyada birleştirmek için tüm projeyi kütüphane yapmak, 100 kat küçültmek gibi bir yöntem izlemenize gerek yoktu.
Burada yapılması gerekenleri sırasıyla yazarsak:
*Dış ortamdan render alacağınız için önce orjinal ide projenizi ideCAD Mimari'de farklı kaydedip,
yapının içinde kalan ve dışarıdan görünmeyecek tüm yapı elemanlarını silip proje yoğunluğunu azaltmak,
*Projeyi ideCAD Render'a aktarıp ren dosyası olarak kaydetmek.
*Yine ideCAD Render'da projeniz açıkken dosya menüsünden birleştir komutuyla kaydettiğiniz bloğu
bir baz nokta vererek diğer bloğun yanına yapıştırmak. (merge işlemi)
*Aynı işlemi 3. ve 4. bloklarınız için de yaparak 4 bloğu aynı proje içine vaziyet planındaki uygun yerlerine yerleştirmek
*Sonrasında ise ide kütüphanesinde bulunan veya tercihinize göre 3ds import ettiğiniz ve ktp2 dosyası yaptığınız ağaç ve diğer
modelleri yerleştirmek (Burada ktp2 yapmak zorunda değilsiniz. Projenin içine doğrudan 3ds modelinizi ölçekleyerek yerleştirebilirsiniz.)
*Son aşamada render almak (Başlangışta deneme renderlarında adaptif filtrelemeyi sıfır kabul edip düşük çözünürlüklerde render alıp,
sonuç render için bu değerleri artırarak render almak zamandan tasarruf sağlayacaktır.)

3ds import ile tespitleriniz ise doğrudur ve 6 versiyon mimari olanakları içinde kütüphanemizle ilgili düzenlemeler ve optmizasyonlar yapılacaktır.
Şikayet ve eleştirileriniz de kullacılarımızdan gelen öneriler olarak ele alınmakta ve en kısa sürede çözümlenmeye çalışılmaktadır. Önerilerinizi
bekliyoruz ifadesi "Nasıl bir ideCAD Mimari ile çalışmayı hayal ediyorsunuz?" fikrini sizden almak ve programımızı sizlerin istekleriniz doğrultusunda
geliştirmektir.

3ds dosyaları kullanmak için şu an önerebileceğim çözüm çok çok yoğun olmayan modelleri tercih etmeniz yönünde olacaktır. Bina ölçeğinde çalışırken
1-2 mb yer tutacak kadar detaylı bir koltuk kullanmak doğru bir tercih olmayacaktır ama tek mekan ölçeğinde çalışacaksanız örneğin salondan render
alacaksanız salon dışındaki diğer yapı elemanlarını silip istediğiniz kadar detaylı tefriş elemanlarını kullanabilirsiniz. Dışarıdan render alırken aynı etkiyi
veren daha az yoğun kütüphaneler kullanmaya gayret edin. Bir ağacı import ettikten sonra yüzey seç komutuyla çok sık yaprakları seçip silerek
kullanabilirsiniz. İkinci olarak ise örneğin yumuşak geçişleri olan ve yastıkları olan bir kanepe import ettiniz. Yastık ve minderler dışındaki yoğun parçaları
silip ideCAD Render içinde modelleyin. Orjinal 3ds'de koltuğun ayakları veya kasası çok detaylı ve yüzlerce meshle modellenmiş olabilir. Bunları silerek
uzatılmış obje veya box komutuyla ideCAD render objesi olarak çizin. Kaydettiğinizde ktp2 dosyasının oldukça küçülmüş olduğunu göreceksiniz.
Ayrıca ideCAD Render içinde kolaylıkla obje modelleyebileceğinizi unutmayın ve bunlardan kütüphane yapmaya çalışın. Modellemeye yönelik eksikleriniz
varsa ücretsiz ideCAD Render eğitimlerimize katılabilir ve teknik ofisimizden her konuda destek alabilirsiniz.

Son olarak 3 boyutlu ağaçlar kullanmak yerine materyal özelliğimizde bulunan opaklık ile tek yüzeyli bir objenin üzerine opak ağaç texture'ı atayıp render
alırsanız gerçek fotoğrafı çekilmiş 2d ağacı 3d renderda 3 boyutlu gibi kullanabilirsiniz. Boyama programlarında ağaç, insan yapıştırmakla aynı şeyi
ideRENDER içinde yapmanızı sağlar. Boyama programlarında bu tarz 2d yapıştırmaların kolaylığını gözönünde bulundurmak ve sizin de yaptığınız gibi
bunlardan faydalanmak kesinlikle yanlış değil kanımca kullanılması gereken bir yöntemdir.

Yanıtım çok uzun oldu farkındayım ama yaşadığınız sıkıntıya çözüm olabilecek tüm alternatifleri size sunmak istedim. Umarım faydalı olur. Güzel
render'larınızın devamını bekliyor ve sitemizde bizlerle paylaşmaya devam etmenizi rica ediyoruz.

Saygılarımla
 
Bir mimar olarak idemimar eksisiyle artısıyla severek kullandığım bir program. Professional sürümü lisanslı kullanıcısıyım.
Bazı idemimar "olması gerekenler" önerilerim :
-Enterprise sürümü kullanıcılarının çizimlerini açabilme: Enterprise kullanıcılarının yararlandığı bazı olanaklardan yoksun olmamızı anlayabiliyorum.Ancak projelerini açıp üstünde çalışamamanın mantığını kavrayabilmiş değilim.Projeyi dwg'ye çevirmelerini rica edip tekrar idemimarda oluşturma zorunluluğu açık bir eziyete dönüşüyor.Defalarca yaşanmış bir tecrübedir.Bunun kullanıcıyı bir üst sürüme geçmeyi "teşvik" amaçlı bir pazarlama yöntemi olduğunu düşünüyorum ve gereksiz buluyorum.Farklı sürüm olacaksa şöyle bir alt sürüm daha olmalı kanımca :
- 2d enterprise: Autocad LT benzeri- ona karşılık gelen en ucuz sürüm.Bu sürüm 3d sunum yapmayan veya bu ihtiyacını idecad dışındaki programlarla modelleyerek halleden(3ds max,cinema 4d,rhino,sketchup vs...) kullanıcılar için son derece mantıklı.Benim de onlardan biri olduğumu belirtmek isterim.2 boyutlu olarak sadece plan kesit görünüş paftaları oluşturma olanağını sağlayan bir ekonomik alt düzey sürüm gerçekten "sürüm"den kazanacaktır diye düşünüyorum.Mimari çizime özel olması sebebiyle de pek çok autocad 2d'ciyi de kendi tarafına çekebilir.
-Otrack : Hani şu Autocadin izleri,kesişimleri otomatik olarak yakalaması özelliği.Benzeri bir "iz"'leme yöntemi çok kullanışlı olur.Bununla ilintili olarak:
-Doğrudan L değeri girebilme: Herhangi bir sabit noktadan veya track edilmiş izleme noktasına göre L tuşuna basmadan (bir nevi L'yi sabitleyerek) doğrudan yön gösterip nümerik klavyeyi kullanma bize Autocad rahatlığı ve hızını sağlayacaktır.Yani "duvar"-"yön"-"L"-"200"-"yön"-"L"-"400" vs. yerine mouse ile yönü ayarlayarak "duvar"-"200-400-600" vs. şeklinde.(bkz:Autocad).Bu arada mouse orta tuş zoom pan özelliğinin geç de olsa gelmesi memnuniyet verici.
-Trim : 2d çizimlerde trim all benzeri seçeneklere sahip olunması.Böylelikle tekrar tekrar komut yenilemesi yerine tek defada işlemin bitirilmesi.Örnek yine Autocad.Trim-enter-enter-komuttan çıkmadan istendiği kadar uzantının budanabilmesi.
-Render almadan da renkli ve dokulu planlar oluşturabilelim.PS'de boyama yapmayalım.Tarama yapar gibi seramik veya ahşap parke dokusuyla plan zeminini kaplayabilelim.
-Artık güncel trend "cad" değil "bim" olduğuna göre daha akıllı objelerle çalışabilelim.Mesela kütüphaneyi daha zengin ve dinamik yapalım,pencereyi büyüttüğümüzde kesitte ve görünüşte doğramalar da genişlemesin.Bizi ve gözü rahatsız etmesin.
-Giydirme cepheler için mutlaka bir çözüm ve kolaylık bulunsun.Gerekirse ayrı bir komut oluşturulsun.
Gecenin bir yarısı aklıma geliveren öneriler şimdilik bunlar.Umarım İdemimar dünya piyasasında da hakettiği yeri bulacak seviyeye gelir.
Saygılarımla...
 
ARZU HANIM ÖNERİLERİNİZ İÇİN ÇOK TEŞEKÜR EDERİM. SÖYLEDİĞİNİZ ŞEYLERİ ZATEN YAPTIM. ANCAK İDERENDER DOSYASINI BİRLEŞTİRDİĞİMDE 250 MB LIK RENDER DOSYASI OLUSTU. İDECAD 180 MB İ GEÇEN RENDERLARI ALMIYOR. PC ÖZELLİĞİNDEN DİYEBİLİRSİNİZ. ORJİNAL PROGRAM ORJİNAL WİSTA 4 GB RAM 1300 MB EKRAN KARTI BULUNAN PCDE RENDER ALAMADIM. ÖZÜR DİLEYİP KAPATIYOR. İÇ DETAYLARI KOMPLE SİLEMİYORUZ ÇÜNKÜ BİR CAMDAN BAKTIGIMIZDA DİĞER CAMDAN KARSI TARAF GÖRÜNÜYOR. BU DURUMDA ORTADAN BÖLÜCÜ DUVARLARLA CAMLAR ARASINDA IŞIK ALIŞVERİ,ŞİNİ KESİYORUM. PROJE KÜÇÜK DEĞİL. 150 DAİRE VE VAZİYET PLANI YAKLAŞIK 30-35 DÖNÜM. ANCAK DİĞER PROGRAMLARDA BU OLAY OLMUYOR. ARCHİCAD DE 500 KONUTLUK BİR SİTENİN ANİMASYONU YAPILABİLİYOR. ANCAK BEN BUNDAN ÖNCEKİ BİR PROJEMDE 3 BLOK 2 DK LIK BİR ANİMASYON YAPAYIM DEDİM. 1 GB YER TUTTU VE YAKLAŞIK 12 SAAT SÜRDÜ :roll:
 
3 boyutlu çalışmalar için yuvarlak balkon korkulukları özellikle krom köşe dönüşleri için kütüphaneye eklenti yapılmalı.....
 
ÖNCELİKLE KLEVYEDEN KISA KOMUTLAR VEREBİLMELİYİM DİYE DÜŞÜNÜYORUM.AUTOCADDAN KALMA BİR ALIŞKANLIK ELİM HEMEN KLEVYEYE GİDİYOR.EKRANIN SAĞINA SOLUNA ÜSTÜNE GİDİP SEÇMEK ZOR GELİYOR.VE AYRICA KEŞKE MAUSUN SAĞ TUŞUNA EN AZINDAN 3-4 TANE İSTEGİĞİMİZ KOMUTLARI SEÇİP ATAYABİLSEM.V6 YI KULLANMAYA BAŞLIYAYIM GERİSİ GELECEKTİR.ÇÜNKÜ İSTEKLERİM DAHA VAR.FAKAT YENİ VERSİYONDA NELER DEĞİŞMİŞ GÖRMEM LAZIM.ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER.
 
SELAMLAR.ÇİZİM YAPTIKÇA AKLIMA GELENLERİ YAZAYIM.BEN HEM MİMERİYİ HEM BETONARMEYİ BİRLİKTE KULLANIYORUM.O SEBEPTEN DOLAYI MİMARİDE ATTIĞIM DÖŞEMEDE ,BETONARMEDE OLDUĞU GİBİ HESAP AKSLARINIDA GÖRMEK İSTİYORUM.BETONARMEDEKİ GİBİ İSTERSEM GÖREBİLECEĞİM ŞEKİLDE SEÇENEKLİ OLABİLİR.ÇÜNKÜ YAMUK BİR DÖŞEMEDE BETONARMEYE AKTARDIĞIMDA GÖRÜYORUMKİ AKSLAR YAMUK VERİLMİŞ OLABİLİYOR.MİMARİDEDE GÖREREK YAPARSAM BETONARMEYE AKTARDIĞIMDA DÖŞEMEYİ YENDEN VERMEDEN ÇİZİMİME DEVAM EDEBİLİRİM. TEŞEKKÜRLER...
 
Merhaba
İdemimar güzel kullanışlı bir program. Yakın teknik desteği de başarılı bu proğramı almadan önce kullandığımız apdesign dan bu bakımlardan çok başarılı. Ancak proğramı aldığımız zaman şikayet ettiğim (tam zamanını hatırlamıyorum ama 2... versiyonlarından biriydi) bir konuda gelişme çok az oldu ve hala bu sorun (ben ce) devam ediyor.
Ap design de kapı yada pencere objeleri genel hatları ile sınıfladırılmış
1 kanatlı , 2 kanatlı, sürme vs. gibi bunun dışındaki tüm özellikler pencere bölmesinin oranları, pencerelerin cam bölmelerinin kaç bölmeden oluşacağı ve bunların ölçüleri, ova mi yuvarlak mı, denizlikli mi denizliksiz mi, gibi pencere ve kapı objesinin şeklini belirleyen tüm özelliklerini parametrik olarak orada belirleyip kendimizce oluşturduğumuz bu objeleri saklayıp kullanmak çok pratik oluyordu ve istediğimiz tipte objeler yaratabiliyorduk.
Burada tabi diyeceksiniz ki odt objelerini yaratıp kullanabilirsiniz. Ben açıkca bu programı dışarıdan kullanmayı pratik bulmuyorum ve bugüne kadar da kullanamadım. Daha önce de talep ettiğim gibi bu objelerin özelliklerini değiştirebilmeyi ve istediğimiz tipte objeler yapabilmeyi proğram içinden yapabilmemiz lazım diye düşünüyorum.
Suat Yıldırım
 
Geri
Üst