Kolon Kiriş Birleşiminde Yardımcı Olur musunuz?

Aslında birçok sorum var yanlız birleşim acil.

1 ) dporbox ile eklediğim proje resimdeki gibi bir kolon kiriş birleşimi ile tanımlanamaz mı?

2 ) hol makrosunda neden kirişleri saçak gibi dışarı uzatamıyoruz?

3 ) Son olarak PMM oranını nasıl düşürürüz? elimde aynı yöreye ait birçok örnek var IPE 120 bile kurtarmış bende IPE 140 kurtarmıyor hemde aralığım 80 cm.

proje

Bu linki görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol.


KvaxSRH.png


resmin büyük hali
Bu linki görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol.
 
Projede kaplama yüklerin 200kg/m2. Eğer kaplama sandviç panel ise bu değer 10-20 kg/m2 mertebesinde olur. Ve kaplamalarda kar yükü tanımlı değil. Ayrıca çatılarda IPE profil yerine UPE veya UPN profil kullanmak daha iyi olacaktır diye düşünüyorum. Ayrıca tasarımınızı ve profil seçiminizi tekrar bir gözden geçirin.
 
çatı üzerinde güneş paneli ve tesisatı da montajlanacak yük biraz fazla haklısınız. Diğer taraftan beni önceki projeler ile karşılaştırıyorlar ve o kesitleri istiyorlar. kolon ve kiriş kesitleri ile oynuyacağım sıkıntı yok yalnız aşıklar hususunda yardıma ihtiyacım var ...
 
Diğer projelerle nasıl bir karşılaştırma var onu anlamadım ya da siz illa IPE 120 ile bu aşıkları kurtarmak mı istiyorsunuz?
 
arkadasım eğer güneş panel koyacaksanız bu yükler kaplama 10 Kg/m2 ve güneş panelelleri ise 18 ~25 kg/m2 mertebelerindedir. Yüklerini ona göre düzenle belki kurtarır.
 
Maalesef o şekilde de kurtarmadı. Acaba analiz yaparken ayarlardan birini mi atladım? İdecad çeliği alalı 5 gün oldu yoğun bir şekilde kurcalıyorum ama olmayınca olmuyor demek ki? :(


proje

Bu linki görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol.
 
Merhaba;

Öncelikle aşıkları analiz modelinden çıkarınız. Ekteki aşık isimli görseller yardımcı olacaktır. Ardından malzeme sınıfını yükseltiniz. S355 IPN 160 gergi çubukları tanımlanması halinde dayanım olarak yeterli gelmekte ancak sehim nedeni ile kurtarmamaktadır. Gergi çubuğu modellemeniz halinde sehim için sizin elle gergi çubuklarını mesnet kabul ederek bir adımlık bir hesap yapmanız gerekmektedir. Şuanda programda eksiktir ancak gereken çalışma yapılacaktır.

Ancak asıl bahsettiğiniz konu IPN 120 nin yeterli gelmesi durumu kapasite hesabında mümkün görünmüyor. Çatınızda ciddi bir eğim söz konusu bu nedenle aşıklarınıza gelen yükte de eğimden kaynaklı artış söz konusudur. IPN 120 nin kurtarması bu geometri ve yükler ile olası görünmüyor. Kar yükü, kaplama birim ağırlığı ve kaplamaya program tarafından TS 498' e uygun olarak etkitilen rüzgar yükünün bahsettiğiniz modelde de aynı olması gerekmektedir. Programsal açıdan yükler ve eleman kapasiteleri ile ilgili problem görünmemektedir.
Kuvvetli Eksen:

Mn= Fy*Z3
Mn=24000*135.735*10^(-6)= 3.2576 tfm
Mc= Mn/1.67 = 3.2576/1.67= 1.95 tfm

Zayıf Yön :

Mn=Fy*Z2<= 1.6*Fy*S2
Mn= 24000*24.733*10^(-6)<= 1.6*24000*14.708*10^(-6)
Mn= 0.59356<= 0.564
Mn= 0.59356
Mc= 0.59356/1.67 =0.355

Bu değerlerin malzeme sınıfının S 235 ve Aşıkların IPN 160 olması durumu ile uyumlu olduğunu görebilirsiniz.
Kısacası bahsedildiği gibi IPN 120 S235 malzeme ile sizin yapınızda aşıkların yeterli gelmesi AISC 360-10 ile mümkün görünmemektedir. TS 648 ise AISC 360-10 a göre genel olarak daha yüksek kesitler kullanılmasına neden olur. Bu nedenle IPN 120 nin yeterli gelmesi için kar ve rüzgar yükünün oldukça düşük olması gerektiğini düşünmekteyim. Ancak diğer model elinizde ise karşılaştırma açısından gönderebilirsiniz. Gereken inceleme yapılacaktır.

2) Hol makrosu hızlı modelleme için oluşturulmuştur bir araçtır. Yapı genel geometrisi ve kesitlere müdahaleden sonra detay çalışmaları hol komutundan çıktıktan sonra yapılmaktadır. Saçakta benzer şekildedir. 3D ekranda hızlıca oluşturmanız mümkündür. Problem yaşamanız halinde yardımcı olmaya çalışırız.

İyi Çalışmalar.
 

Ekli dosyalar

  • aşık.png
    aşık.png
    24.7 KB · Görüntüleme: 8,357
  • aşık 2.png
    aşık 2.png
    497.3 KB · Görüntüleme: 8,357
  • aşık kapasite.png
    aşık kapasite.png
    158.2 KB · Görüntüleme: 8,358
  • gergi.png
    gergi.png
    643.8 KB · Görüntüleme: 8,358
Geri
Üst