Taşıyıcı sistem seçimi için yorumlarınızı bekliyorum

servany2

Etkin Üye
merhaba iki farklı çalışmasını yaptığım taşıyıcı sistem hakkında yorumlarınızı bekliyorum
-burulma etkisinin önüne geçemiyorum mimari sebeplerden dolayı en azından gördüğüm kadarıyla yapı y yönünde perde eklemesi yapamıyorum
-gereksiz kolon perde atıp kolon tarlasına çevirmek istemiyorum projeyi
-açıklığı fazla olan kirişte sehim hesabını aşmam zor görünüyor araya kolon atamıyorum asmolen sebebiyle yüksekliğiyle de oynayamıyorum
-ve kirişten başka kirişle konsol çıkmak ne kadar doğrudur
yardımlarınızı bekliyorum.

1633603023796.png
 

Ekli dosyalar

  • NADİ FINDIK.ide85
    1.5 MB · Görüntüleme: 411
Re: taşıyıcı sistem seçimi kararsızlık

3. çalışma
 

Ekli dosyalar

  • 3.cde
    657.5 KB · Görüntüleme: 387
Re: taşıyıcı sistem seçimi kararsızlık

Merhaba
Öneri proje ekte.
Kiriş yüklerini normal kat ve çatıda kontrol edin,
Merdiveni mesnetleyip beraber çözün.

Ünver ÖZCAN
 

Ekli dosyalar

  • UO22 NADİ FINDIK.ide85
    648.9 KB · Görüntüleme: 211
teşekkür ederim ünver bey merdiveni şuan vakit kısıtlı diye dahil edemedim sisteme merdiven dahil çözülcek proje, sormak istediğim bi şey var yanıtlarsanız sevinirim revize halini ekliyorum
-sizin attığınız projede sehim sorunu kalkan kirişler tekrar modelleme yapınca sehim sorunu veriyor gözden kaçardığım bir şey olmalı
 
Bu da benden bir tasarım.
Bodrum katta perdelerin üzerine kiriş girmeyin.
Katta kirişleri sürekli hale getirin. Özellikle kenar kirişleri..
Ayrıca kirişlere kaçıklık vererek kirişleri kolon üzerine ortalayın.
Yükleri gözden geçirin.
Asmolen döşemelerin boşlukları tuğla ile doldurulmayacaksa yükün fazla olduğunu düşünüyorum.

N. YILMAZ
 

Ekli dosyalar

  • N Fındık NY.cde
    3.8 MB · Görüntüleme: 402
merhabalar konu ile alakası yok ama merak ettiğim bir hususu sormak istedim, temellerde kirişlerin aksine üst kısımda çekme alt kısımda basınç oluşmasının mantığı nedir?
 
eissenhover:8c7bidc0' Alıntı:
merhabalar konu ile alakası yok ama merak ettiğim bir hususu sormak istedim, temellerde kirişlerin aksine üst kısımda çekme alt kısımda basınç oluşmasının mantığı nedir?

Çok basit bir şekilde şöyle ifade edeyim:
Kirişler eğilme elemanıdır. Mesnet noktaları kolonlardır ve basınç bölgesidir. Dolayısıyla açıklık eğilmeye çalışır. (Zaten bunu biliyorsunuz) Kiriş üstündeki yükler yukarıdan aşağıya doğru etki etmektedir.
Temelde ise bir zemin itkisinden, zemin direncinden söz ediyoruz. Zeminin direncini kirişteki gibi kirişin üstüne etkiyen yayılı yük gibi düşünmelisiniz. Bu yayılı yük kiriş (burada kirişimiz temel) üstüne değil kiriş altından yukarı doğru etki etmektedir. Tamamen moment diyagramı ile ilgili bir durumdur.

Ekteki resimleri inceleyiniz.

N. YILMAZ



.ide temel.pngKiriş moment diagramı.jpg
 
eissenhover":3u5ubtv2' Alıntı:
merhabalar konu ile alakası yok ama merak ettiğim bir hususu sormak istedim, temellerde kirişlerin aksine üst kısımda çekme alt kısımda basınç oluşmasının mantığı nedir?

Kirişlerde normal şartlarda altta çekme oluşur. (bir rafın üstüne koyulmuş ağır kıyafet yığını gibi)
Bu linki görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol.

Sürekli temelde ise üstte. (Elinize bir kalem alın ve koltuğun üstüne koyup sadece iki ucundan aşağı doğru bastırın, kalemin yukarı doğru eğildiğini göreceksiniz)
 
Geri
Üst